Sari la conținut

Conducere si tractare rulota iarna

Conducere si tractare rulota iarna, fiindca cu o pregatire buna si un stil de condus potrivit, iti poti duce rulota in siguranta pe zapada si conducerea nu poate sa fie o problema. Pe drumurile alunecoase si inzapezite, rulota va urma intotdeauna, in mod normal, masina. Cu toate acestea, trebuie sa ai in vedere ca te deplasezi cu mai multa greutate si este intelept sa ai un echipament bun. Dar cel mai important lucru este sa-ti adaptezi viteza la situatie in timp.

Sunt multi cei care gandesc sa nu-si tina rulota parcate pe perioada iernii si de ce nu s-ar bucura de iesiri si pe perioada unui astfel de sezon, mai ales ca rulotele de generatii mai noi sunt bine izolate si au un sistem optim de incalzire si ventilatie, ceea ce face posibila o sedere confortabila in rulota chiar si la temperaturi mai scazute.

Conducere si tractare rulota iarna

Chiar si cei mai experimentati soferi, in special cei care planuiesc sa tracteze rulota, pot fi surprinsi de conditiile dificile ale drumului iarna. In timpul iernii, calatoriile sunt mai dificile, iar multi soferi uita adesea de cateva lucruri importante care pot avea un impact semnificativ asupra sigurantei si confortului calatoriei.

Verificare stare carlig de remorcare

Verificarea regulata a starii carligului de remorcare este baza pentru remorcare in siguranta. Iarna, carligul este expus la sare de drum, umiditate si temperaturi scazute, ceea ce poate duce la coroziune. Inainte de o deplasare pe perioada deiarna, merita sa ai in vedere carligul de remorcare si sa te asigurati ca este optim, pentru a evita inghetarea mecanismului, mai ales la modelele de masini cu carlig pliabil.

De asemenea, este utila verificarea cablajului electric, mai ales ca o deplasare pe zapada poate ingreuna cablul, prin depunere de gheata, iar in astfel de situatii, este bine sa se poata remedia cu usurinta astfel de deficiente. Toate conexiunile electrice care se prezinta in stare buna, pot fi protejate corespunzator impotriva umezelii. Verificarea conexiunilor, izolarea cablurilor si protectia impotriva inghetului este cruciala pentru a evita problemele cu iluminarea rulotei si functionarea sistemului electric.

In acest sezon de toamna si iarna, cand zilele sunt scurte si este adesea ceata sau zapada, functionalitatea unei rulote este foarte importanta. Un sistem de lumini complet, te va ajuta sa eviti lovirea in spate a unui sofer care nu te observa la timp. Asa ca, luminile rulotei care functioneaza corect, sunt responsabilitatea fiecarui sofer care tracteaza.

Citeste si despre Deplasare si tractare cu rulota

Adaptare stil de condus

Iarna este o perioada in care conditiile oricarui drum se pot schimba rapid. Zapada, gheata sau noroiul, prelungesc semnificativ distanta de franare. Cand tractezi o rulota, este deosebit de important sa-ti ajustezi viteza la conditiile de drum si sa pastrezi o distanta mai mare fata de vehiculele din fata. Datorita greutatii mai mari a ansamblului, distanta de franare poate fi de pana la de doua ori mai mare. Nu cred ca mai este nevoie specificat aspectul prin care sa existe instalate anvelope de iarna pe axa rulotei, pentru a minimiza riscul derapajului acesteia.

Efectul de franare al rulotei in zapada nu este atat de mare si mereu va fi o distanta de franare mult mai mare, iar greutatea rulotei va avea un impact semnificativ. Asa ca, incearca sa conduci defensiv si regleaza viteza si distanta fata de vehiculul din fata. Daca trebuie sa franezi, fa-o inainte de curba si nu cand te afli deja in viraj. Nu te alarma cand ABS-ul isi face treaba si continua sa franezi atata timp cat rulota ramane in directie dreapta in spatele masinii. Daca masina sau rulota in sine incepe sa alunece lateral, elibereaza franele si apasa ambreiajul.

La coborare de pante, este important sa cobori foarte incet, uneori chiar si in ritm de melc. Ignora pe cei din spatele tau, dar opreste-te din cand in cand pentru a le permite sa treaca.

Daca ai o masina cu tractiune integrala (4WD), vei avea mult mai multa tractiune pe zapada, mai ales cand conduci pe zapada si in panta. Este foarte placut sa fii la volanul unei astfel de masini, dar aderenta generala si puterea de franare nu sunt mai bune, comparativ cu cele ale unei masini normale cu tractiune fata sau spate. Mai mult, datorita tractiunii enorme cu un 4×4, este mai putin probabil sa observi ca drumurile sunt alunecoase si viteza ta este rapid prea mare si poti fi cu usurinta surprins neplacut cand franezi sau cand urmeaza o curba.

In situatia ca realizezi o deplasare la munte, desigur vei avea in portbagaj lanturi de zapada, pe care sa le poti monta rapid, dar si sa le demontezi destul de repede. Doua lanturi de zapada pe rotile motrice ale masinii sunt suficiente. Cu un vehicul 4×4, vei avea nevoie de lanturi mult mai rar, dar daca le folosesti, monteaza-le pe rotile din fata.

Distributia greutatii in rulota

Distributia corecta a greutatii este cruciala pentru stabilitatea rulotei, in special in conditii de iarna. Bagajele mai grele trebuie intotdeauna plasate mai aproape de axa rulotei, ceea ce va permite o distributie uniforma a incarcaturii si va reduce riscul de alunecare sau de balansare necontrolata.

De final

O conducere si tractare rulota iarna poate suna cat de cat infricosator, dar nu uita ca sansa de a ajunge in situatii extreme este de multe ori foarte mica. In marea majoritate a cazurilor, drumurile sunt curate si conducerea nu este diferita in comparatie cu o deplasare pe timp de vara cu o rulota.
Conducere si tractare rulota iarna
Indragesti acest hobby dedicat rulote si doresti sa afli cat mai multe? Aboneaza-te la canalul Youtube BlogRulote si urmareste videoclipuri cu rulote second, prin filmari realizate atat in Olanda, cat si in oricare parc rulote second de vanzare descoperit in Germania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acasa
Articole
Adauga Site
Contact