Sari la conținut

Apel si functionare sistem de urgenta eCall

Apel si functionare sistem de urgenta eCall , acel dispozitiv care permite unei unei masini moderne sa solicite asistenta intr-o situatie de urgenta, cum ar fi un accident, sau o alta situație periculoasa, fara a fi nevoie de interventia manuala a unei persoane. Sistemul eCall consta intr-un dispozitiv mic, care monitorizeaza pozitia vehiculului si, in cazul unui accident detectat datorita senzorilor, apeleaza automat serviciile de urgenta prin numarul 112.

Scopul principal al sistemului eCall este de a reduce timpul de raspuns in cazul unui accident rutier, astfel incat serviciile de urgenta sa poată ajunge la locul incidentului mai repede, ceea ce poate salva vieti si reduce gravitatea ranilor. Uniunea Europeana a impus producatorilor de masini, ca acestea sa fie dotate cu un sistem automat de apelare pentru situatii de urgenta.

Apel si functionare sistem de urgenta eCall

Pentru a creste siguranta rutiera si a reduce timpul de reactie in caz de accident, din aprilie 2018, toate autoturismele si vehiculele utilitare usoare (pana in 3,5 tone (N1)), care au fost omologate, trebuie sa indeplineasca aceasta solutie, cunoscuta sub numele de functia SOS sau „eCall”. Solutia consta in conectarea la numarul de urgenta 112 si transmite informatii despre vehicul si locatia acestuia. Apelul de urgenta eCall functioneaza printr-o cartela SIM instalata in vehicul, fara a fi necesar sa se imperecheze cu telefonul mobil.

Sistemul eCall functioneaza in toate tarile UE si oriunde te-ai afla, in cazul unui accident grav, masina ta se va conecta automat, sau dupa apasarea butonului „SOS” de catre sofer sau pasager, la cea mai apropiata retea de urgenta. Nu conteaza de unde ai cumparat masina, sau in ce tara este inmatriculata si mai trebuie cunoscut faptul ca masina nu este urmarita de sistem. Informatiile despre locatie sunt disponibile numai dupa un accident, sau atunci cand soferul solicita ajutor prin apasarea butonului „SOS”.

Functionare sistem eCall in masina

Conectarea automata a acestui sistem poate avea loc atunci cand contactul este cuplat, sau, in cazul unei masini electrice, cand vehiculul este pregătit pentru a conduce. Sistemul eCall este, de asemenea, disponibil la 10 minute dupa rotirea contactului in pozitia Stop. Totusi, pentru a afla mai multe despre functionarea sistemului eCall, este bine sa fie consultat manualul de utilizare al vehiculului.

Odata ce conexiunea eCall este stabilita, iata datele care vor fi trimise la centrul de urgenta de catre sistem, in cazul unui accident:
– tip de apel: manual (cu ajutorul butonului SOS), sau automat (in situatia unei coliziuni);
– data, ora si minutul inceperii apelului;
– numarul de identificare al vehiculului (VIN);
– tipul de conducere (electric, benzina, diesel, GPL);
– tipul vehiculului (autoturism, sau vehicul utilitar);
– fiabilitatea pozitiei trimise (in funcție de calitatea semnalului GPS la momentul stabilirii conexiunii);
– pozitia la momentul stabilirii conexiunii;
– daca conexiunea a fost stabilita intr-o locatie unde este disponibil un semnal GPS, atunci va fi trimisa pozitia masinii in momentul inceperii conexiunii;
– daca semnalul GPS este indisponibil (de exemplu, intr-un tunel), va fi trimisa ultima pozitie disponibila;

Un apel de urgenta stabilit automat, nu poate fi intrerupt de sofer sau de un pasager, ci doar de operatorul din centrul de apeluri de urgenta. Acest lucru se va intampla cand va fi siguranta ca nimeni nu are nevoie de asistenta medicala. Sistemul eCall se activeaza numai daca vehiculul este implicat intr -un accident grav. In caz contrar, sistemul este inactiv.

Amplasare buton SOS in masina

Dupa cum s-a mentionat, persoanele prezente in masina pot solicita ajutor si manual. Doar apasat butonul SOS, situat de obicei langa oglinda retrovizoare, dupa care va putea incepe o conversatie cu operatorul centrului de salvare. Apelul vocal se face printr-un difuzor.

De final

Notificarea automata a serviciilor de urgenta prin sistemul eCall este o solutie care poate salva vieti omenesti. Vestea buna este ca acest sistem poate fi instalat si in masinile mai vechi. Exista diferiti producatori de piese si accesorii pentru masini, care ofera produse ce pot fi utilizate pentru a oferi asistenta in situatii de urgenta.

In majoritatea cazurilor, aceste tipuri de dispozitive au instalate un modul Bluetooth, si include senzorii care sunt necesari pentru functionarea telefonului, cum ar fi senzorii de miscare si temperatura. Daca citirile senzorului indica un comportament neobisnuit al masinii, aplicatia dedicata transmite un semnal relevant si se efectueaza un apel la 112.
Apel si functionare sistem de urgenta eCall

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acasa
Articole
Adauga Site
Contact