Cablu de siguranta frana rulota, despre cat de vital si de important este fixarea cablului de siguranta pentru a evita aspecte nedorite pe traseu. Am cunoscut de-a lungul timpului persoane care au ignorat fixarea cablului de siguranta pe carligul masinii.
Chiar zilele trecute am fost martorul unei discutii prin care un tip, ce achizitionase o rulota, insista sa neglijeze atasarea cablului pe motiv ca merge doar 9-10 km. I-am explicat ca nu este de gluma si care pot fi urmarile unei astfel de incapatinari a lui si in final a facut cum i-am recomandat.
Asa ca am decis sa scriu cateva randuri despre cablu de siguranta frana rulota si importanta lui si doresc sa postez cateva detalii pentru cei care detin de putin timp o rulota. Inainte de a face recomandari, vreau sa scriu ceea ce mi s-a intamplat mie, la inceputurile deplasarilor catre Olanda.
Este strict legat de acest subiect, si anume am achizitionat o rulota, m-am grabit sa plec din locatia respectiva si am neglijat sa ridic indeajuns roata de manevra (de sprijin). La o trecere peste o simpla cale ferata, roata de sprijin a facut contact cu solul, cupla Westfalia SSK2 cu care era dotata rulota s-a rupt (spart), iar cel care m-a salvat de la alte necazuri ce ar fi urmat, a fost cablul de siguranta.
Din fericire, „despartirea” rulotei de masina este ceva rar, dar aproape intotdeauna se intampla dupa o cuplare necorespunzatoare, la scurt timp dupa plecare. Prin urmare, dupa ce ai realizat cuplarea, verifica intotdeauna daca rulota este cu adevarat asigurata.
Nu imi este rusine sa postez astfel de lucruri, fiindca datorita lor am capatat experienta si sunt mai mereu in siguranta cand fac o deplasare cu rulota. Cunosc destule persoane care niciodata nu vor povesti intamplari de acest gen, sa nu cumva sa se faca de rusine, de parca s-ar fi nascut invatati. Am spus si ma repet, omul cat traieste-nvata!
Cablu de siguranta frana rulota
Deoarece cablul trage automat frana daca rulota sare din carligul de remorcare, acesta trebuie neaparat atasat printr-un punct, sau un suport al vehiculului tragator. In Tarile de Jos, dispozitivul de franare trebuie sa fie conectat la o parte fixa ​​a vehiculului care tracteaza, sau la un dispozitiv destinat in acest scop, existent pe carligul de remorcare a acestuia.
Acest aspect indica faptul ca acel cablu trebuie atasat la masina, la carligul de remorcare barei de remorcare. Pozitionarea si lasarea cablului in jurul bilei carligului, asa cum este obisnuit in alte parti ale Europei, este ilegala. In principiu, nu exista nicio diferenta intre un carlig de remorcare fix ​​sau detasabil!
Totusi, in situatia ca acestea nu exista un astfel de sistem pe caroserie, se poate achizitiona unul suplimentar, ca si cel din imagine.
Insa sunt si alte cazuri, cum ar fi la cele cu carlig detasabil, care nu detin asa ceva, acele puncte de legatura cu caroseria. Atunci se poate face un ochete (lat) si pus peste carlig, dar nu ca in prima imagine, ci asa cum este in cea de-a doua.
Acest ultim aspect, impiedica posibilitatea alunecarii de pe capul bilei, atunci cand se desprinde rulota.
ÃŽntrucat legile trebuie respectate, in special in strainatate, este bine ca fiecare sa adopte si sa-si creeze optiuni pentru fixarea cablului de frana pe vehicul.
Pe considerentul ca poate nu m-am facut inteles in totalitate, atasez si un videoclip care demonstreaza tot ce am scris despre rolul si importanta cablului de frana si despre acele aspecte nedorite care pot sa apara.
Daca doresti sa promovezi un anunt de vanzare/cumparare/servicii din domeniul rulote si autorulote, afla ca acest blog a creat un site de anunturi dedicate.
Iar daca indragesti acest hobby dedicat rulote si doresti sa afli cat mai multe despre rulote, aboneaza-te la canal Youtube BlogRulote. Este locul in care poti sa urmareste videoclipuri cu rulote second hand si rulote noi, cu sfaturi si indrumari, prin filmari realizate atat in Olanda, cat si in oricare parc rulote descoperit in Germania.
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😂