Cand conduci o autorulota pentru prima data poate fi un aspect intimidant, mai ales ca esti obisnuit sa conduci o masina, dar esti constient de diferentele la o autorulota, care este un autovehicul destul de mare si prin urmare, are caracteristici de conducere diferite fata de o masina medie.
De ce am scris intimidant? Deoarece autorulota este mult mai lunga, mai voluminoasa si mai inalta decat o masina normala, dar totusi, daca se acorda o atentie deosebita mai multor lucruri, nu trebuie sa fie atat de diferit fata de conducerea unei alte masini. Personal, consider ca prin informatiile cumulate si tehnica de conducere, se poate conduce in siguranta si relaxat mai mereu.
Am asistat de curand la o discutie cu cativa amici din Craiova si in urma celor aflate de la unul dintre ei, care a achizitionat o autorulota din Franta, am luat decizia sa scriu acest articol. Poate pentru multi posesori de autorulota, cele afisate pot parea banale, dar intotdeauna am considerat ca toate au un inceput, iar randurile de mai jos sa ajute pe cei care au emotii in a conduce o autorulota pentru prima data.
Cand conduci o autorulota pentru prima data
A te urca la volanul unei autorulote pentru prima data poate fi si putin infricosator, chiar daca pare incitant. Dar acest lucru nu trebuie sa se prezinte deloc asa, mai ales daca conduci calm si previzibil. Aceste cateva sfaturi pot ajuta cu siguranta sa conduci la volanul unei autorulote cu mai multa incredere. Sunt aspecte care previn in mare masura riscul de a avea vreun stres sau daune.
Asadar, sa presupunem ca ai ajuns in Germania, Olanda, sau chiar Franta (cazul amicului meu), ai achizitionat o autorulota si acum trebuie sa te intorci. Poate de dragul faptului ca ai intrat in posesia lucrului dorit, este posibil sa neglijezi unele probleme de care neaparat trebuie tinut cont.
Inainte de plecare
Inainte de a parasi locatia respectiva, plimbate in jurul autorulotei si intra la interior pentru a verifica daca toate geamurile, trapele si usile sunt bine inchise. Verifica daca toate sertarele si usile dulapurilor sunt asigurate si incuiate. Doar atunci autorulota este pregatita pentru drum si te poti urca la volan. Dupa care, regleaza corect oglinzile si asigura-te ca ai o vedere lejera spre spate.
Exista posibilitatea ca o autorulota sa fie echipata si cu o camera de marsarier, deoarece oglinda interioara nu ofera o vedere in spatele autorulotei.
Stil de condus
Condusul intr-o rulota necesita un alt mod de a o manevra la drum. In primul rand, stai mult mai sus decat erai obisnuit intr-o masina normala, iar acesta este un mare avantaj, deoarece in acest fel, ai o mai buna imagine de ansamblu asupra drumului.
Autorulota insa are o greutate considerabila, asa ca o depasire, sau un viraj, chiar daca ai vizibilitate, sunt mai lente de facut decat ai fost obisnuit. Totodata, ai in vedere si faptul ca la o autorulota, datorita greutatii sale, distanta de franare este in cele mai multe cazuri mai mare, asa ca pastreaza o distanta cat mai suficienta fata de vehiculul din fata.
Asigura-te ca mergi la viteza pe care o gasesti confortabila. Acest lucru este recomandat in special pe autostrazi, iar in final nu ajungi epuizat la destinatie. Asadar, incearca si adapteaza-ti stilul de condus atunci cand conduci o autorulota pentru prima data.
Tine cont de inaltime
Esti constient ca autorulota este mai inalta decat un autoturism si trebuie sa tii cont de acest aspect. Acoperisurile pompelor de la o statie de alimentare, jgheaburile si crengile unor copaci, sunt obiecte carora trebuie sa le acorzi o atentie sporita.
Tine cont de latime
Latimea este de asemenea importanta pentru a fi luata in considerare, mai ales atunci cand conduci pe autostrada. O autorulota este intotdeauna mai lata decat masina obisnuita. Personal am avut parte de o intamplare cu referire la latimea unei rulote, pe care am relatat-o in acest articol.
Mai trebuie luat in considerare si aspectul drumului, mai ales zonele de pe margine. Nu cred ca doresti sa conduci pe partea gresita, prin lovirea bordurilor, a semnelor de circulatie, iar ca sa poti rezolva cel mai bine acest luccru, invata-te sa conduci mai aproape axul drumului, decat sa te concentrezi la feritul marginilor carosabilului.
Tot legat de latime, ai in vedere virajele cat mai largi. Daca colturile nu sunt apreciate corect, rotile din spate pot lovi bordurile si pot cauza dezechilibrarea vehiculului. Deci i-a in considerare latimea!
Comportament la volan
Bucura-te de mediu si de condus si nu te deplasa peste limitele de viteza, fiindca nu toate autorulotele sunt construite pentru a conduce confortabil la viteza maxima afisata in bord.
De exemplu, autorulotele Alcove sunt mult mai sensibile la condus si la vantul transversal, decat modelul de autorulota Campervan, mai joase in inaltime. Sunt aspecte care sunt simtite in special pe perioada unor rafale de vant, dar si la depasirile vehiculelor mai mari, cum ar fi TIR-urile.
Parcare si mers inapoi
Ai obosit si doresti sa intri intr-o parcare? Incearca si evita locurile de parcare inguste. Este intotdeauna util sa ai pe cineva care sa te ajute prin a oferi instructiuni privind pozitionarea si mersul in spate, avand in vedere ca tu, in calitate de sofer, nu te poti orienta.
Impreuna vedeti mai mult, mai ales ca tu nu poti observa intotdeauna totul la fel de bine in oglinzi, sau in camera de marsarier. Este bine ca o persoana sa poate vedea si sa aprecieze distanta necesara. Iar daca esti singur, incearca sa cobori pentru a vedea, decat sa fi pasiv si sa apara probleme.
Daca conduci o masina, poti conduce si o autorulota
Conducerea unei autorulote este mai usoara decat s-ar crede. Daca esti obisnuit sa conduci o masina si esti constient de diferentele in modul de a conduce o autorulota, ar trebui sa ai probleme destul de putine.
Ai avut probleme cu conducerea unei autorulote pentru prima data?
Adauga un comentariu in acest articol. Iar daca esti pasionat de acest hobby, printr-o simpla cautare pe blog cu un cuvant dedicat, cu siguranta vei descoperii si alte articole care te pot interesa.
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😉