Cum schimbi vitezele cand tractezi rulota, mai ales ca pentru majoritatea soferilor, urcarea si coborarea unor pante nu este cu adevarat un motiv de ingrijorare. Este un lucru valabil chiar si daca conduci un vehicul cu transmisie automata, deoarece practic toata munca este facuta de sistemul de transmisie, deoarece acesta va reduce treapta de viteza pentru a gasi pe cea potrivita pentru mentinerea vitezei necesare.
Odata ce s-a urcat varful pantei, se tin ambele maini pe volan, in timp ce se coboara, fiind posibil sa trebuiasca apasarea franei ocazional, pe partea de coborare, doar pentru a mentine viteza sub limita afisata, iar in afara de asta, o transmisie automata se ocupa, in general, de restul.
Cu o transmisie manuala este putin mai complicat, dar foarte putin. Soferul poate selecta orice viteza pe care o alege pentru a urca sau coborare de o panta, fie deal sau munte. De fapt, selectarea corecta a treptelor de viteza, pe partea de coborare a pantei, poate limita viteza vehiculului, fapt ce duce la eliminarea necesitatii ca soferul sa atinga franele. Avantajul evident este ca acest lucru reduce o supraincalzire si uzura a sistemului de franare al masinii. In mainile unui sofer cu experienta, o masina echipata cu transmisie manuala, se poate deplasa pe un drum de munte, la fel de usor ca si una cu transmisie automata.
Cum schimbi vitezele cand tractezi rulota
Dar cum ramane cu schimbarea vitezelor in timpul remorcarii?
Cand iei in calcul greutatea unei rulote in spatele unei masini, gasirea treptei potrivite s-ar putea sa nu mai fie atat de simplu. De unde stii ce trepte sa selectezi atunci cand tractezi o rulota grea? Cum suporta o masina cu transmisie automata greutatea suplimentara a unei rulote? Si cat de important este traseul in alegerea corecta a vitezelor? Sunt doar cateva intrebari, pe care trebuie sa le pun si astfel sa poata fi intelese de unii conducatori auto, care nu se prezintacu o mare experienta.
Am dorit sa scriu aceste randuri, in speranta ca vor fi potentiali cititori care sa inteleaga ca tractarea unei rulote nu este chiar asa de complicata, precum au auzit din gura unuia si a altuia. Am intalnit zilele acestea un caz, cel care m-a determinat sa scriu acest articol, in care cineva m-a rugat sa facem impreuna o deplasare in tara pentru achizitionarea unei rulote.
Nu doresc sa scriu prea multe, dar poate experienta m-a facut sa inteleg ca, totusi, este greu ca unii sa inteleaga ca deplasarea cu o rulota in spate nu doar ca e atat de simpla, dar sunt cazuri in care unii soferi chiar pun in pericol viata lor, dar si a celorlalti participanti la trafic.
Cel cu care am facut deplasarea poate urmareste aceste randuri pentru a afla cum este bine sa procedeze, chiar daca considera ca personalitatea sa este cumva prea importanta si nu necesita sfaturile nimanui. Am avut chiar o discutie, prin care i-am explicat cateva lucruri, inclusiv cele relatate intr-un articol din acest blog, cu speranta ca am dorit si intotdeauna nu doresc decat sa ajut si sa indrum cum este mai bine. Dar, fiecare este matur sa i-a deciziile care considera ca-i fac placere!
Sfaturi schimbare viteze in timpul tractarii
Selectarea corecta a vitezei poate face ca remorcarea unui obiect mare, precum o rulota, sa fie mult mai putin solicitanta pentru masina care tracteaza. Cand schimbi treptele de viteza in timp ce tractezi o rulota, selectarea corecta a lor este esentiala pentru a reduce presiunea exercitata asupra masinii.
Acest lucru se aplica masinilor echipate cu transmisie manuala, precum si celor cu transmisie automata. Modul de tractare/remorcare reduce cautarea i permanenta a unei transmisii automate pentru a gasi treapta potrivita pentru deplasare.
Alegerea manuala a treptelor de viteza este in mainile soferului. Unul dintre cele mai importante lucruri de retinut atunci cand schimbi viteza, in timp ce tractezi cu o masina echipata cu transmisie manuala, este sa fii constient de teren. A fi pregatit sa faci schimbarea la momentul potrivit, in timp ce urci un deal, poate insemna diferenta intre a ajunge in varf aproape fara efort si a forta si convinge masina la fiecare metru din drum.
Selectarea treptelor de viteza, atunci cand cobori o panta in timpul tractarii, este la fel de importanta la orice masina echipata cu transmisie manuala. Greutatea adaugata a unei rulote poate determina o masina sa coboare un deal, putin (sau mult), mai repede decat te-ai astepta, iar greutatea suplimentara se poate dovedi prea mare pentru frane.
Care este solutia?
Raspunsul este acelasi ca atunci cand nu tractezi nimic, si anume frana de motor, prin folosirea motorului mai degraba, decat franele, pentru a incetini. Pentru a face acest lucru, pur si simplu ridici piciorul de pe pedala de acceleratie si treci viteza intr-o treapta inferioara. Turatiile motorului cresc, iar masina incetineste, deoarece motorul actioneaza ca un compresor pentru a reduce viteza. Acest lucru reduce uzura franelor si limiteaza masina la viteza cu care te simti confortabil, si tu si motorul, pe baza selectiei treptelor de viteza.
Pentru a citi mai multe articole despre tractare si alte subiecte conexe, urmeaza linkurile care apar in aceasta cautare legata de tractare. Ele pot sa ofere mult mai multe informatii.
Ramai conectat cu acest blog dedicat rulote, devino un urmaritor al paginii mele pe Facebook si comenteaza articolele in pagina, dar, distribuie si prietenilor pentru o mai buna cunoastere.