Sari la conținut

Raport masina-rulota este un aspect care trebuie sa intereseze indeaproape pe cat mai multi viitori, actuali, sau noi detinatori de rulote. S-a discutat si se discuta pe forum despre acest lucru si mereu cei interesati pot trage o concluzie.

Chiar exista un site in Olanda care vine in ajutorul celor ce doresc sa afle care este raportul dintre vehicul tragator si rulota. Acest calcul raport masina-rulota se poate realiza destul de simplu pe site-ul Performanta tractiune autoturism cu rulota

Vizavi de aceasta problema, adaug un episod din drumurile avute catre Olanda si in care doresc sa indrum pe cei care inca nu au aflat cu ce masina este bine sa traga o rulota.
Dupa parcurgerea celor scrise aici, fiecare poate trage o concluzie.

Asadar, cu ceva timp in urma, acum 4-5 ani, am cumparat un autoturism Opel Astra din Olanda si am zis ca sa nu vin „gol” acasa, am achizitionat si o rulota. Capacitatea motorului de 1400 cm, am gandit eu ca nu imi va face probleme pentru o rulota de 750 kg (MMA), greutatea proprie fiind de 520 kg, fiind practic o rulota usoara. Am facut o mare prostie, deoarece intregul drum parcurs catre casa a fost o adevarata aventura si mai ales chin.

De ce?
Fiindca bietul Opel, a tras din greu la cea mai mica panta, iar motorul a fiert in permanenta, indicatorul ceasului ce marcheaza temperatura apei in motor, fiind in permanenta la maxim. Practic, daca nu exista acel limitator, acul indicator s-ar fi dat peste cap. Mare mi-a fost mirarea sa constat ca nu s-a ars garnitura de chiuloasa, sau sa se distruga ambreiajul. Sa nu creada careva ca am condus sportiv, sau mai stiu eu cum, insa numai stilul meu de condus calm, a facut sa nu se intample ceva cu masina.

Fiind luna august, caldura insuportabila, am incercat sa ajut la racire, demontand masca de aerisire din fata, apoi chiar si bara de protectie, in speranta ca ajut cumva. Norocul meu ca nu am fost oprit de vreun politist, dar eram disperat sa pot ajunge acasa 

Nu isi poate inchipui nimeni ce cozi de Tir-uri se formau in spatele meu si cate claxoane si/sau injuraturi am putut primi. Poate multi cunosc faptul ca optiunea claxonului „afara” nu este folosita atat de des, numai ca eu i-am disperat pe bietii soferi. Greu ajungeam sa ma deplasez cu 80 km/ora.

Raport masina-rulota

Am jurat ca nu voi mai proceda asa niciodata, adica sa tractez o rulota cu o masina de capacitate mica, sub 1600 cm (benzina). Si nici nu cred ca am sa sfatuiesc pe careva, care stie ca va parcurge distante lungi cu rulota in spate. Asa ca, incearca site-ul prezentat mai sus in acest articol, fa un calcul si straduieste-te sa nu patesti ca mine.
Drumuri bune tuturor!

Daca indragesti acest hobby dedicat rulote si doresti sa afli cat mai multe, aboneaza-te la canalul Youtube BlogRulote. Urmareste videoclipuri cu rulote second hand si rulote noi, prin filmari realizate atat in Olanda, cat si in oricare parc rulote second hand de vanzare descoperit in Germania.
Raport masina-rulota

Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!!  😉

2 comentarii la „Raport masina-rulota”

  1. Foarte interesant blogul si apreciez diversitatea subiectelor si sfaturilor !
    Felicitari si succes in activitate! 🙂
    Am o intrebare legat de subiectul paginii: pentru un logan diesel ce rulota s-ar potrivi?
    Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acasa
Articole
Adauga Site
Contact