Sari la conținut

Rulota in balans in timpul tractarii de catre un vehicul, nu reprezinta un lucru pe care sa nu-l iei in seama si pe care sa incerci sa-l neglijezi.

In acest articol, incerc sa evidentiez pe larg diferitele cauze care pot duce la aparitia balansului si cateva  posibile solutii de rezolvare. Din punctul meu de vedere, poate si datorita experientei avute cu o rulota in spate, pot scrie cateva aspecte intalnite de-a lungul miilor de kilometri parcursi, care duc la acest balans nedorit de catre nimeni:
– viteza prea mare;
– amplasare incorecta a bagajelor;
– presiunea in anvelope;
– turbulente aer in trafic.

Si acum sa le i-au pe rand.

Viteza prea mare

Am trecut ca si prima cauza, deoarece majoritatea celor pe care i-am cunoscut si fiind alaturi de ei in masina (citeste articolul Rulota comanda), au tendinta de a alerga. Astfel se neglijeaza aspectul ca o deplasare cu rulota la o viteza de peste, sau chiar, de 90 km/ora, datorita frecarii cu aerul, isi poate schimba mersul. Iar o manevra brusca, chiar si un mic viraj, poate determina imediat un balans care nu cred ca se mai poate redresa usor.

Scaderea vitezei este singura modalitate de a readuce ansamblul la linie. Nu incerca sa contravirezi pentru a redresa, ci continua sa pastrezi volanul pe drept inainte. Ridica piciorul de pe pedala de acceleratie si franeaza cat mai usor si in timp.

Amplasare incorecta a bagajelor

Amplasarea si depozitarea bagajelor este iar un factor extrem, extrem de important.
Este mult mai bine sa fie transportate cat mai multe bagaje grele in masina. Chiar si mutarea a 50 kg de la rulota la masină poate aduce un avantaj urias. Nu mai reiau cele intamplate in vara acestui an 2016 cu deplasarea unei rulote, ci te invit sa citesti articolul din forum, intitulat Neglijenta poate avea urmari grave si cu siguranta vei trage o concluzie.

Presiunea in anvelope

O presiune necorespunzatoare, poate avea un efect negativ asupra comportamentului in tractarea rulotei si chiar al unui vehicul. Presiunea mare la anvelope poate duce chiar la situatii periculoase, deoarece pe langa reducerea aderentei la drum, poate realiza o distanta mai mare de franare iar cele cu o presiune prea mica, se pot supraincalzi si chiar provoca o explozie. Astfel, rulota isi va schimba directia de mers, iar ce poate urma….. nu comentez!

Turbulente aer in trafic

l-am lasat ultimul, dar deloc de neglijat, mai ales cand deplasarea se face pe autostrazi.
In permanenta exista tendinta de absortie de catre un vehicul mare, care incearca si reuseste o depasire, acest lucru simtindu-se imediat. Solutia de a nu fi atras de catre un camion, sau de un autocar, atunci cand acestia efectueaza depasirea, este de a te afla cat mai mult lateral posibil pe banda din dreapta.
Din experienta scriu ca senzatia aceasta de „atractie” o intalnesc mai mereu, iar volanul simte stransoarea mainilor mele.

Rulota in balans

Toate aceste aspecte si bineinteles majoritatea articolelor pe care le-am postat si pe care le voi mai posta in acest blog, nu doresc decat sa faca de asa natura sa inteleaga fiecare ca o mai buna cunoastere , va duce catre mai putine evenimente neplacute care pot apare in momentul de deplasare cu rulota. Nu doresc ca tot ce aflu si descopar de-a lungul timpului despre tot ce inseamna rulota, sa pastrez doar pentru mine si sa nu impartasesc si altora!
Gresesc cumva?

Drumuri bune tuturor si fara evenimente neplacute!

Indragesti acest hobby dedicat rulote si doresti sa afli cat mai multe? Aboneaza-te la canalul Youtube BlogRulote si urmareste videoclipuri cu rulote, prin filmari realizate atat in Olanda, cat si in oricare parc de rulote second hand descoperit in Germania.

Articol postat in 2016 si reactualizat in 2023!

Rulota in balans
Urmareste si videoclipul si realizeaza care sunt efectele si urmarile unei rulote care intra intr-un balans.

4 comentarii la „Rulota in balans”

  1. Ok, am inteles ce se intampla si din ce cauze. Majoritatea rulotistilor cunosc aspectul, mai util era o explicatie cu ce sa facem in situatia in care observam ca rulota intra in balans!
    In video se vede cum soferul observa inceputul balansului, apasa nitel frana dupa care ia piciorul de pe pedala, si nu mai face nimic pana cand se izbeste de camion.
    A procedat corect?
    Ce trebuia sa faca?
    Daca nu dai explicatiile astea articolul e degeaba!

    1. Ma bucur ca ai inteles, insa imi pare rau ca nu ai citit in intregime articolul, altfel ai fi observat ca exista un pasaj care face trimitere catre o postare din forum, in care am scris ca singura optiune in acel moment a fost sa nu calc frana.
      Articolul din forum intitulat Neglijenta poate avea urmari grave, poate fi citit aici

      P.S.nu consider ca „articolul este degeaba”, dar nici nu pun la suflet cand cineva considera ca scriu degeaba pentru el.
      Numai bine!

  2. Aici ai dat-o-n gard! E taman pe dos!
    Presiunea mare reduce aderenta, prin micsorarea suprafetei de contact cu solul.! Un cauciuc desumflat partial se incalzeste datorita frecarii prea mari cu solul!

    1. Ai dreptate si am corectat, fiindca a fost doar o greseala la editarea presiunilor.

      Si crede-ma ca de regula nu o dau in gard, fiindca experienta si evenimentele avute de-a lungul timpului, sunt cele care ma determina sa postez.
      Nu scriu povesti si nu copiez texte din unele articole ale altora, ci scriu doar ceea ce cred ca merita citit de catre cat mai multi.
      De exemplu te invit sa citesti articolul Peripetii cu rulota
      Multumesc pentru comentariile pertinente!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acasa
Articole
Adauga Site
Contact