Skoda si-a schimbat logo-ul, mai ales ca schimbarea logo-ului unei companii este intotdeauna un mare eveniment, iar pentru cei care nu cunosc, Skoda Auto este o marca ceha numita dupa inginerul Emil Skoda. Logo-ul acestei marci de masina, se vrea sa semene cu o sageata indiana si un penaj. Istoria sa dateaza din 1895, cand au fost infiintate primele fabrici de productie la Pilzno. Dupa caderea comunismului, din 1991, Skoda a stabilit o cooperare cu concernul german Volkswagen AG, care este actionar unic al Skoda Auto din 2000.
Rezumat al marcii Skoda
Skoda are o istorie foarte lunga si bogata ca si companie, iar evolutia identitatii sale corporante este o reflectare perfecta a tuturor reperelor acestei marci. Skoda a fost fondata in 1895 de doi biciclisti, Vaclav Laurin si Vaclav Klement. In primii ani, Slavia a produs bicicletele Slavia, iar in doar doi ani, productia s-a extins atat de mult incat aceasta companie mica a reusit deja sa achizitioneze terenuri si sa-si construiasca propria fabrica.
A urmat apoi adaugarea si de motoare in portofoliul sau. In 1899, compania s-a numit Laurin & Klement si a inceput sa dezvolte si sa produca propriile motociclete.
Compania a incercat si productia de masini si in 1925 a fuzionat cu Pizen Skodovka Co, devenind compania Škoda, care producea vehicule, motoare si masini agricole. In 1905 apare prima masina ceha, produsa sub marca L&K. Primul model a fost numit Voiturette. Pe baza sa, au fost dezvoltate alte tipuri de masini, inclusiv camioane si chiar autobuze.
Acest model masina a fost echipat cu motoare in forma de V cu doi cilindri. Fiecare motor era racit cu apă. Modelul a fost expus la un concurs de masini din Austria, unde a castigat la clasa de masini de drum.
Sigla Skoda
Logo-ul este una dintre cele mai valoroase componente ale oricarui brand bine stabilit. Datorita acestuia, produsele sunt recunoscute si cateodata trezesc emotii. Ultimii ani au fost marcati de reimprospatarea marcilor înregistrate ale multor companii. De obicei, logo-urile au fost simplificate, avand scopul de a le imbunatati lizibilitatea, mai ales pe internet sau pe retelele de socializare, cele care stapanesc deja lumea si devin platforma de lider de comunicare sau prezentare de reclame.
Logo-ul Skoda are o istorie foarte interesanta si plina de culoare, fiind folosit anterior sub forma unei sageti inaripate din anul 1925. Desigur, a evoluat de-a lungul anilor, schimbandu-si culoarea din albastru in verde si argintiu, primind diverse chenare. Cu toate acestea, un element grafic caracteristic a impodobit grilajele masti din fata a radiatorului, clapetele portbagajului, capacele jantelor, capacele butucului si volanele masinilor cehe.
Schimbare sigla Skoda de-a lungul anilor
Primul logo al companiei a fost numele sau original – Slavia. In emblema acelor vremuri, toate majusculele erau realizate cu un tip elegant mic si plasate in diagonala in interiorul cercului. Cercul cercului a fost incadrat cu frunze de tei, care simbolizează popoarele slave. Logo-ul din 1895 includea și numele fondatorilor companiei.
In 1900, a fost creata o versiune noua, ce parea mai elegantă si mai stralucitoare. Era o stema cu contururi netede rotunjite si curbe albe pe un cadru gros de aur. Sectiunea centrala avea un fundal solid rosu stacojiu si o inscriptie mare, arcuita pe doua niveluri si conturată intr-un negru subtire.
Logo-ul din 1905 era format din initialele fondatorilor, inchise intr-un cerc cu frunze de dafin in jurul perimetrului sau. Paleta de culori a fost visiniu si auriu, care se dorea un simbol al luxului, elegantei si victoriei. Acest logo a facut parte din identitatea vizuala a marcii ana in 1925, apoi a fost inlocuit cu două optiuni prezentate in acelasi an.
Dupa ce compania a primit un nou nume, acela de Škoda, una dintre optiunile pentru noul logo s-a bazat pe designul anterior. Era un oval albastru inchis, cu o chenar de laur auriu si un semn de text auriu intr-un tip de litera scris de mana.
Un alt proiect mai semnificativ a fost creat in acelasi an si s-a pastrat aproape neschimbat pana in prezent. Afisa o sageata caracteristica de culoare albastra, plasata in interiorul unui cerc albastru. A fost proiectat de Tomas Maglic. Logo-ul era un desen stilizat al unei palari indiene cu pene si sageata. Ideea autorului a fost sa reflecte viziunea companiei asupra viitorului si miscarea sa constanta.
Dupa preluarea Škoda de catre Volkswagen, logo-ul marcii a fost reproiectat, dar conceptul de sageata inaripata a ramas prezent. O schimbare majora a atins paleta de culori, care a fost schimbata de la albastru la verde pentru a celebra viata, energia si puterea. Cercul in sine a fost marit pentru a crea suficient spatiu pentru noul semn verbal „Škoda Auto”.
In anul 1999, sigla Skoda a devenit mai stralucitoare si mai puternică datorita folosirii unei culori argintii. Contrastul de negru cu verde si argintiu a facut ca logo-ul sa iasa in evidenta si sa castige dinamica. Culoarea neagra este un simbol al traditiei si mostenirii marcii, in timp ce culoarea verde reprezintă noua viata a Skoda si abordarea concentrata asupra mediului.
In 2011, logo-ul Skoda a fost reproiectat, devenind mai simplificat si mai elegant. El consta dintr-un cerc cu un contur subtire argintiu, cu un simbol verde iconic in interior pe un fundal alb. Semnul textului este situat deasupra cercului si are un text negru aldine.
Modificarea siglei Skoda a avut loc si in 2016. Astfel, emblema a devenit mai tridimensionala si mai eleganta. Textul este acum plasat sub logo-ul principal.
Skoda si-a schimbat logo-ul
Cu toate cele prezentate si legate de sigla acestei renumite firme in acest articol auto din BlogRulote, in prezent s-a decis ca este timpul pentru o schimbare. Noul logo Skoda si-a facut debutul cu conceptul SUV electric Vision 7S. Are forma unui nume de companie scris cu litere fara caracter tridimensional. Simbolul sagetii inaripate urmeaza sa fie folosit acum mai rar, deoarece, conform cercetarilor, inscriptia folosita de cativa ani pe hayonul masinilor Skoda (dar scrisa cu alt font), este mai usor de recunoscut.
Potrivit designerilor, o astfel de interpretare redusa a simbolurilor grafice este un raspuns la vremurile masinilor electrice si digitalizare.