Tipuri de autorulote cunoscute, prin prezentarea celor care se conduc cu permis categoria B si prin aflarea de detalii despre cateva modele, cele mai frecventate pe piata auto. Acum multi ani in urma, cand am inceput sa scriu articole in acest blog (de prin 2013), am evitat sa prezint aceasta nisa de autorulote, chiar daca am desoperit destul de multe modele prin Olanda.
Motivul era faptul ca pareau extrem de scumpe , iar gandul ca se va ajunge sa se cumpere de catre romani, era departe. Dar iata ca au venit vremurile in care banii nu mai sunt o mare problema pentru multi, iar cerintele incep sa creasca. Exista in ultima perioada un real interes vizavi de aceste autovehicule, dar totodata consider ca trebuie stiut ceea ce se doreste cand apare dorinta de a achizitiona.
Ca urmare a unei convorbiri avuta cu o persoana care m-a rugat sa o ajut in procurarea de autorulota din Olanda si intrebata de mine despre care model de caroserie vrea sa discutam, am observat ca nu stia decat ca familia sa vrea o autorulota. Iar pentru a se afla si de alte persoane ce inseamna o autorulota, am dorit sa scriu acest articol dedicat.
Tipuri de autorulote cunoscute
Recunosc ca in ultimii doi ani am tot discutat despre acest subiect legat de autorulote, mai ales ca numarul celor care detin aceste autovehicule s-ar parea ca este mereu in crestere. Chiar am facut o filmare la prietenul meu dealer din Wurzburg cu un model autorulota, destul de rara o astfel de configuratie cu Fendt, fiindca am simtit nevoia sa fac cunoscuta si aceasta nisa.
Si, pentru simplul fapt ca apar tot mai multi potentiali cumparatori, am sa incerc sa realizez cateva filmari si urcate pe canalul Youtube BlogRulote, ori de cate ori am sa descopar astfel de modele.
Acum, suntem constienti cu totii ca orice pe pamantul asta are plusuri si minusuri, iar aceste tipuri de autorulote cunoscute pe care doresc sa le prezint, pot genera idei despre ce inseamna si care este configuratia dorita.
Campervan
Este, din cate am inteles, modelul de la care s-a inceput totul.
Dubele transformate, gen Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, VW Crafter, au devenit din ce in ce mai populare in ultima perioada, datorita pretului si usurintei de a fi modificate.
Creat pe un sasiu de autoutilitara, campervan are avantajul ca detine dimensiuni reduse si se poate circula cu el mai usor printr-un trafic aglomerat. Aceste modele, asemanatoare unei furgonete, circula de obicei foarte usor si ocupa mai putin spatiu, iar forma lor aerodinamica este favorabila la consumul de combustibil.
Campervanul devine tot mai popular. Nu numai datorita dimensiunilor sale mici, ci si datorita modului in care este construit. Acest tip de autorulota ocupa tot interiorul in cel mai mic spatiu posibil. In cele mai multe cazuri, un Campervan are o usa glisanta spatioasa pe o parte. Unele persoane vad acest lucru ca un avantaj semnificativ (deschiderea spre exterior atunci cand stai inauntru), in timp ce altii il considera un dezavantaj (zgomote de vant si curenti de aer iarna).
Un Campervan, de obicei, detine locuri pentru doua persoane si poate avea o lungime intre patru si sase metri, fiind optim pentru cupluri, familii mici si singure, carora le place sa fie flexibile, dar isi doresc totusi un anumit grad de confort.
Autorulota tip Alcove
Acest model de autorulota tip alcove, sau mansardata, este mai mereu intalnita. Caracteristica acestui tip de autorulota se refera la spatiul situat deasupra cabinei, locul unde se afla un pat suplimentar. Acest patul fix economiseste spatiul interior prin extinderea numarului de locuri de dormit. Sunt multi cei care numesc aceasta zona de dormit, drept „sapca autorulotei”. Compatibil cu autorulote mai lung, acest tip a existat de mult timp si a fost oarecum neglijat. Cu toate acestea, a inceput sa fie cunoscut si a revenit pe piata.
Sunt modele care au o lungime de 6,5 pana la 7 metri si pot transporta 2 pana la 6 persoane. Deoarece aceste tipuri de autorulote ofera un raport bun pret-calitate, companiile de inchirieri le agreaza foarte mult. Sunt ideale persoanelor carora le place mult spatiu si care apreciaza un spatiu generos de dormit.
Dezavantajul la acest model este faptul ca se prezinta destul de nefavorabil aerodinamic, afectand viteza de deplasare, dar mai ales consumul de combustibil. In plus, datorita inaltimii, este sensibil la vanturi, iar centrul de greutate este mai ridicat.
Autorulota integrata
In ceea ce priveste modelul integrat, acesta este considerat ca facand parte din clasa regala. In primul rand, structura unica a rulotei integrale se distinge printr-un parbriz panoramic, geamuri laterale mari si un pat suplimentar rabatabil. Sasiul si cabina masinii sunt perfect integrate. Exista uneori, un loc pentru un pat pliant deasupra cabinei. Autorulotele integrate, care variaza intre 6 si 12 metri in lungime, sunt de obicei suficiente pentru patru persoane si sunt cele mai scumpe de pe piata de autorulote.
Autorulota integrata este un model care se afiseaza cu un spatiu interior destul de spatios, dar este considerat de lux, extrem de scump. Avantajele sunt ca spatiul este adesea folosit optim, deoarece partea de interior si cabina sunt una si aceiasi, iar cabina este foarte spatioasa si se va descoperi ocazional rugina. Dezavantajul este ca datorita constructiei mai complicate a cabinei integrate, pasagerul din dreapta nu are propria usa, iar dimensiunea extrem de mare, face mai dificila manevrarea si parcarea.
.
Autorulota semi-integrata
Autorulotele semi-integrate se pare ca sunt cele mai vandute. Autorulota semi-integrata este o combinatie intre o autorulota alcov si o autorulota integrata. Tranzitia din cabina in spatiul de locuit este mai putin vizibila. Acest lucru este valabil atat pentru inaltimea deasupra cabinei, cat si pentru distanta dintre ele. Acest lucru ii da acestui model de autorulota un aspect sportiv, care este o atractie pentru multe persoane. De obicei, este lung de 6 pana la 8 metri si are locuri pentru patru persoane. O zona larga pentru relaxare este creata de scaunele care sunt integrate in cabina.
Designul destul de elegant al semi-integratelor, in care cabina si zona de locuit corespund una cu cealalta, este factorul decisiv pentru multi doritori. Aspectul sportiv o face sa fie extrem de usor de manevrat, datorita inaltimii relativ compacte, iar condusul ei asigura un real confort.
Ca si dezavantaj, poate fi luat in considerare ca este totusi un vehicul mare, asa ca va trebui ajustat putin stilul de condus, iar in interior, spatiu este limitat la cap (de obicei sub doi metri). Are de asemenea, o capacitate de incarcare limitata.
Ei bine, acum ca ai aflat cate ceva despre ce inseamna tipul de autorulota, pe care-l preferi?
Daca nu esti inca sigur, sfatul meu este sa inchiriezi modelul care te atrage cel mai mult, iar in timpul unei vacante vei afla automat daca modelul respectiv este cel dorit sa satisfaca cat mai multe cerinte.
Exista destul de multe firme care ofera astfel de servicii inchirieri, iar pana la a cumpara un model de autorulota nu va mai fi decat un pas, gasirea lui pe site-urile dedicate. Indiferent de modelul pe care il alegi, este intotdeauna nevoie sa te obisnuiesti cu dimensiunile, mai ales prin tuneluri, strazi inguste si parcari.
Si ca ultimul sfat, verifica intotdeauna daca poti conduce o autorulota cu permisul de conducere B. Acest lucru depinde de greutatea maxima a autorulotei si de numarul maxim de persoane pe care-l poate transporta.
Daca autorulota are o greutate maxima de 3 500 de kilograme si vehiculul este potrivit pentru transportul a maxim 8 persoane (fara includere sofer), atunci este suficient un permis de conducere B.
Pentru modele mai grele, trebuie detinut un permis de conducere de camion (C sau C1). Greutatea se refera la masa maxima admisa, iar aceasta consta in greutatea goala + sarcina utila maxima.
Se pot conduce autorulote sau autoutilitare cu mai mult de 8 locuri (fara includere sofer), numai daca se detine un permis de conducere pentru autobuz (D sau D1).
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😉
Buna seara!
Ma numesc Marginean Mircea si sunt din Cluj-Napoca.
Doresc sa achizitionez o autorulota de max. 4 persoane si 6 m lungime, integrata sau semiintegrata care sa poata fi folosita si iarna.
Ce ma sfatuiti?
Ce marca, pe ce caroserie, din ce tara, etc.
Multumesc foarte mult!
Daca nu va deranjez am mai multe intrebari. Acum ma documentez si de pe blogul d-voastra si de pe forum rulote.
Inca o data multumesc!
Buna seara!
Sfatul meu este sa incercati si sa va documentati cat mai mult, deoarece nu stiti decat Dvs. care sa fie configurarea dorita.
Exista suficient de multe marci germane, pe diferite sasie, iar ca sa fac o recomandare anume nu pot face, deoarece nu cunosc bugetul si de acea zic sa incercati sa aflati cat mai multe, dupa care facut pasul spre achizitionare.
Incercati si accesati site-uri de afara prin Google Chrome care are optiunea de traducere, dar sunt si cateva in Romania care ofera detalii.
Dupa ce considerati ca ati descoperit modelul dorit, exista site-uri de anunturi gen markplaats.nl in care exista campere spre vanzare.
Trebuie doar cautat pe Google cu termenul „camper te koop” pentru Olanda si „wohnmobile zu verkaufen” pentru Germania.
Succes!
Salut!
Imi recomandati va rog parcuri de rulote in Olanda, sau site unde pot gasi rulota direct sa cumpar de la proprietari Olandezi.
Salut!
Parcuri sunt extrem de multe si nu cred ca le pot adauga aici.
Cu o simpla cautare pe google cu cuvintele „caravan te koop”, vor apare site-uri de anunturi si adrese cu dealeri.
Cu rabdare si atentie, se pot descoperii multe.
Succes!