Una din 3 rulote din Tarile de Jos este nesigura, ca urmare a unui studiu recent realizat de catre cei de la BOWAG, (asociatia comerciala pentru sectorul mobilitatii din aceasta tara). Aceasta statistica alarmanta arata ca multi proprietari de rulote nu acorda suficienta atentie aspectelor legate de siguranta acestora. Aceste deficiente pot varia de la probleme minore, cum ar fi uzura anvelopelor sau a sistemului de franare, pana la probleme majore, cum ar fi defecte in conexiunile electrice sau in structura rulotei.
Statistica lui BOVAG se bazeaza pe un esantion de peste 3.000 de rulote care au beneficiat de intretinere oficiala in 2022. Aproximativ 1 din 3 dintre acestea, adica 917, par sa nu indeplineasca cerintele de siguranta. Aceste vehicule pot fi readuse pe drum doar dupa efectuarea unei sau mai multor reparatii. In mai mult de jumatate din cele 917 de cazuri, sistemul de franare pare sa nu fie suficient de sigur. In plus, sistemul de gaz si sasiu (cum ar fi axe, amortizoare si anvelope) par frecvent sa necesite reparatii.
Cu cat rulota este mai veche, cu atat creste probabilitatea ca aceasta sa fie nesigura. Acest fapt este evident datorita unei rate de respingere de cel putin 40% pentru rulotele cu varsta de 20 de ani sau mai mult. Aceste cifre reprezinta un indicator clar. In Tarile de Jos, nu este obligatorie o inspectie periodica pentru rulote, similara cu ITP-ul pentru masina. Aceasta inseamna ca proprietarii de rulote nu sunt obligati sa prezinte vehiculul la o statie de inspectie pentru a verifica starea tehnica si siguranta acestuia. Prin urmare, exista o mare probabilitate ca in Tarile de Jos sa existe multe rulote care, de fapt, nu sunt suficient de sigure.
Rezultatele controalelor efectuate de BOVAG au mai aratat ca la una din trei rulote au fost identificate situatii periculoase care pot avea consecinte de amploare. Aceasta situatie ridica preocupari cu privire la siguranta proprietarilor de rulote si a celorlalti participanti la trafic, subliniind necesitatea unei verificari periodice si a unei intretineri corespunzatoare a acestor vehicule.
Acesta se doreste a fi un articol dedicat celor care doresc sa achizitioneze o rulota din tara rulotelor!
Una din 3 rulote din Tarile de Jos este nesigura
Problemele constatate variaza de la defecte la nivelul sistemului de franare si iluminare, pana la instabilitatea structurii rulotei in sine. De asemenea, s-au identificat si probleme legate de cablajul electric si de siguranta gazului utilizat in aceste vehicule.
Anvelopele, luminile si franele sunt preocupari majore
Una dintre problemele principale semnalate este calitatea proasta a anvelopelor de pe rulote. Studiile indica faptul ca un numar mare de rulote au anvelope prea vechi, uzate sau deteriorate. Aceasta situatie creste considerabil riscul de explozie a anvelopei sau de producere a unui accident, mai ales la viteze mai mari. In plus, s-a observat ca iluminatul de pe rulote nu functioneaza corespunzator de multe ori, ceea ce reduce vizibilitatea pe sosea.
Inspectiile realizate au dezvaluit ca multi dintre rulote au frane care nu functioneaza in mod corespunzator. Un sistem de franare ineficient poate duce la cresterea distantei de oprire si pierderea controlului asupra rulotei, in special in situatii de urgenta. Aceasta reprezinta o mare amenintare pentru soferi, deoarece este crucial sa reactionezi rapid si eficient pentru a preveni accidentele.
Rulotele mai vechi sunt adesea in stare proasta
Pe masura ce inaintam in varsta, atat starea noastra se deterioreaza frecvent, iar acest aspect este similar si pentru rulote. Acest lucru este valabil mai ales pentru rulotele mai vechi de douazeci de ani, care par sa aiba adesea probleme tehnice. Peste patru din zece rulote din aceasta categorie au ceva in neregula. Aproape jumatate dintre rulotele cu varsta cuprinsa intre treizeci si patruzeci de ani sunt chiar respinse la inspectiile care se fac periodic. In special, sistemul de franare, care este crucial pentru siguranta in timpul calatoriilor, este adesea defect.
Conform recomandarii BOWAG, care sugereaza o inspectie la 2 ani, aceste deficiente prezinta „riscuri semnificative de siguranta” pentru proprietarul rulotei si pentru ceilalti utilizatori ai drumului. Sustinatorii acestei initiative sustin ca o verificare periodica a rulotelor ar putea identifica si remedia potentialele probleme inainte ca acestea sa devina periculoase.
Pentru cei care doresc sa achizitioneze o rulota
Asa cum s-a precizat la inceputul acestui articol, aceasta postate se doreste a fi un articol dedicat pentru cei care doresc sa achizitioneze o rulota din aceasta tara, mai ales ca Olanda este o alegere excelenta, iar aceste aspecte, consider ca sunt binevenite. Gama larga de modele si optiuni disponibile in Tarile de Jos, permite cumparatorilor sa gaseasca rulota perfecta pentru nevoile si preferintele lor. De asemenea, asa cum s-a mai scris in acest blog, exista o retea bine dezvoltata de dealeri si specialisti in rulote, care, de multe ori, ofera asistenta si sfaturi in timpul procesului de achizitionare.
Atunci cand vine vorba de alegerea unei rulote, este important sa se actioneze cu intelepciune. Este necesar sa se gandeasca fiecare la nevoi si preferinte, inainte de a lua o decizie. De exemplu, ar trebui sa se evalueze cat de mult spatiu este nevoie in interiorul rulotei, cat de mult confort se doreste, dar si cat de usor este sa fie tractata o rulota.
De asemenea, trebuie tinut cont de buget si luate in considerare costurile de intretinere si deplasare. Este important si cercetarea piatei si compararea de diferitele optiuni disponibile, inainte de a face o alegere finala. In final, alegerea cu intelepciune a unei rulote poate sa ofere o experienta placuta si care va permite bucuria de libertate si flexibilitate oferite de acest stil de viata.
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😂
Ramai conectat cu acest blog dedicat rulote, devino un urmaritor al paginii mele din Facebook si comenteaza articolele in pagina, dar, distribuie si prietenilor pentru o mai buna informare.