Sari la conținut

Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota

Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota aflate in trafic, dar mai ales atunci cand se practica o tractare rulota, pentru a se cunoaste cateva aspecte. Am gandit sa scriu acest articol cu ceva vreme in urma, dar intotdeauna timpul avut la dispozitie este cel care i-a deciziile finale.

Insa, motivul pentru care am dorit sa-l scriu este cel legat de comentariile existente pe pagina din Facebook referitoare la deplasarea facuta cu un model de rulota Kip, unde au fost postate cateva discutii in care nu pot sa contrazic pe cineva pe care nu-l cunosc si despre care nu am cum sa stiu cati kilometri are cu o rulota in spate si care este stilul sau de condus.

Astfel, doresc sa fac cateva referiri la modul meu de tractare rulota in trafic, atunci cand vin din Olanda, pentru a intelege si a fi cunoscut de catre majoritatea celor care fac o astfel de deplasare pe distante lungi
Experienta numeroaselor drumuri facute m-au determinat sa ajung la concluzia ca cel mai economic (ma refer la combustibil), este sa ma deplasez in spatele unui TIR, la o distanta constanta de aproximativ 10 metri. Nu scriu aceste randuri ca si recomandare, fiindca exista si soferi care nu au o experienta bogata in trafic si un astfel de aspect duce catre o concentrare ridicata la volan si la totodata la o oboseala fortata.

La inceput, au fost cateva drumuri facute spre Romania si la care consumul mediu era de 10-12% la combustibil, viteza medie de deplasare fiind in jur de 100 km/ora, nestiind la acea vreme despre limitele de viteza cu rulota  si nici nu am avut pe nimeni care sa ma indrume.

Dar in timp am aflat multe de unul singur, descoperind mai ales faptul ca ma pot deplasa in spatele unui autovehicul de mare tonaj, beneficiind de procesul de absortie al aerului format in spatele respectivului vehicul si am ajuns sa ma deplasez cu o viteza constanta medie de 85-90 km/ora, iar consumul de combustibil sa scada semnificativ.

Nu pot declara un consum mediu, fiindca exista intotdeauna cateva aspecte legate de greutatea rulotei cu care fac deplasarea, de forma aerodinamica sau nu a caroseriei, etc. Insa ce pot scrie, este faptul ca din momentul din care am practicat aceasta forma de deplasare prin tractare rulota, consumul nu a crescut peste 7,5-8 %, uneori fiind extrem de redus, chiar ajungand la un 6,2-6,5 %. Stiu ca pare de necrezut pentru unii, dar oare ce rost ar avea sa induc in eroare?!!?

Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota

Am tot cautat pe net sa aflu care este distanta obligatorie de deplasare dintre doua autovehicule, insa tot ce am gasit a fost ca se recomanda ca distanta fata de autovehiculul din fata sa fie una suficienta astfel incat sa se evite eventualele coliziuni produse in urma unor reduceri ale vitezei, sau a unor franari bruste. Cu alte cuvinte nu este reglementata o anumita distanta.

In final, singura mentiune care doresc sa o fac este acea de a incerca fiecare sa pastreze o distanta in trafic care sa-i permita rezolvarea problemelor nedorite aparute instantaneu, pentru a putea astfel sa aiba timpul necesar de a lua o decizie de moment. Consider ca pentru siguranta mea si economia combustibilului consumat, o distanta de 10-12 metri pare ok, fiind acea pe care am definitivat-o de-a lungul timpului.
Am creat si o imagine care sa simplifice cele scrise.

Indragesti acest hobby dedicat rulote si doresti sa afli cat mai multe? Aboneaza-te la canal Youtube BlogRulote si urmareste videoclipuri cu rulote noi si second hand, prin filmari realizate atat in Olanda, cat si in oricare parc rulote descoperit in Germania.

Articol postat in 2016 si reactualizat in 2023!

Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota

8 comentarii la „Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota”

  1. Incercam sa ii lamuresc pe ceilalti ca distanta intre masini ESTE reglementata.
    Chiar daca nu ai gasit tu reglementari, ele exista.
    Acum sa discutam despre afirmatia ta, respectiv, ca doar arati cum te deplasezi.
    Blogul asta vad ca are ca scop sa ii ajute pe cei la inceput in a deveni „rulotisti” cu experienta. Prin deplasarea la 10 m in spatele unui TIR iti risti viata daca tiristul nu e anuntat de ce faci.
    Am mers si eu asa dar numai avand statie CB si cel din fata fiind constient ca trebuie sa fie mai atent pt a-l proteja pe cel din spate.
    Se face asta pentru consum mic de combustibil si pentru a te odihni.
    Apoi cel din spate trece in fata si rolurile se inverseaza.
    Ce faci tu aici, dand drept exemplu modul tau de a conduce, cam e influenta proasta. Daca nu ai observat romanul are tendinta sa creada mai repede un blogger decat un specialist. Indiferent de domeniu.
    Pe scurt fara sa te superi pe mine cred ca e o idee proasta sa expui modul tau obisnuit de a te deplasa. Pentru ca romanul trece usor peste cuvintele tale „nu recomand” si adopta conduita asta, care iti repet e extrem de periculoasa.

    Referitor la salutul pe un blog. Nu tine de educatie.
    Salutul pe un blog este ceva neobisnuit care nu se practica. Din motive evidente.
    Nu esti in realitate esti in spatiul virtual nu discuti on line in virtual, ci porti o discutie extinsa in timp. Salutul e oarecum hilar.
    Da, sunt de acord intr-o discutie particulara pe messenger de exemplu, asa se procedeaza. Si eu daca te contactez asa te voi saluta. Astea sunt uzuantele. Nu si pe blog.
    Si argumentez ca la interventia trecuta a ta, petrecuta la cam doua ore dupa interventia mea, nu ai simtit nevoia sa ma saluti.
    In contextul asta nu vad de ce la inceputul unei conversatii care se poate intinde pe zile saptamani sau luni trebuie sa saluti.
    Am vechime mare in asa ceva administrez niste blogg-uri si forumuri unde uzuanta e sa nu se salute.
    Inteleg ca doresti sa fi salutat si ma voi conforma, dar o sa vezi ca e enervant.

    1. Am sa incep cu finalul.
      Nu raspund cu salut, atat timp cat nu sunt salutat. Orice mesaj de inceput consider ca trebuie sa inceapa cu o forma de salut. In schimb, nu cred ca ai vazut vreun salut la oricare convorbire (mesaje) care se continua. Poate doar la final.

      Referitor la deplasare cu rulota, eu sunt constient de cea ce scriu, exemplele din postari dovedesc, iar daca unul sau altul trage o concluzie gresita, nu e vina mea.
      Mereu incerc sa prezint realitatea, nu povesti, iar cititorii sa inteleaga.
      Vechimea permisului de conducere si sutele de drumuri facute afara imi permit sa postez multe pe fel de fel de teme.
      Oricum, multumesc pentru comentariile facute.

      P.S. cunosc ce inseamna sa administrez un site, fie el blog sau forum. Poate nu cunosti, dar am fondat un forum si l-am administrat o perioada destul de buna.

  2. Salut!
    Nu cred ca era necesar sa ma atentionezi pentru salut. E primul blog unde intru si proprietarul are pretentia sa il salut.
    E spatiu virtual nu ca in realitate. Dar nu conteaza.
    Sa raspund.
    In Germania si Austria distanta dintre masinile in mers e reglementata.
    La un moment dat cred ca in Austria erau pe sosea niste marcaje si se considera ca distanta fata de masina din fata e corecta daca vedeai in permanenta 3 asemenea marcaje.
    Singura oprire pe autostrada ce am avut a fost ca m-am apropiat prea mult de masina din fata. Ghinionul a fost ca masina din fata sa fie una neinscriptionata pe spate, e drept de culoare verde cu alb si doar cand a aprins banda cu mesaj sa o urmez am inteles ce e cu ea.. Retine politia se afla pe banda 2 avea peste 140km/ora si cam 160 km/ora.
    Mi s-a explicat foarte clar si chiar de doua ori ca nu pot forta prin apropiere (aveam vreo 15 m) de masina din fata sa o dau la o parte.

    1. Referitor la Salut, este ceva ce mi se pare firesc, un aspect care face parte din educatia fiecaruia.

      Despre problema ivita in trafic, da, este ceva normal, numai ca eu nu am facut o astfel de recomandare, ci doar am exemplificat modul meu de deplasare pe autostrada cu rulota.
      Cele scrise sunt valabile si pe Ungaria, nu doar in cele doua tari mentionate.
      Deplasarea cu o rulota pe banda intai nu va forta niciodata un vehicul din fata sa se de-a la o parte. Mai ales un TIR!
      Nu ai mentionat daca tractai ceva, sau doar te deplasai firesc.

  3. E ilegal ce recomanzi si periculos. Trecand peste partea cu ilegalitatea poti sa incerci sa faci asta doar daca iei legatura cu soferul tir-ului ce iti foloseste drept paravan si el conduce constient ca tu esti asa de aproape de el.
    Pe scurt ii transferi niste responsabilitati. Poti face asta doar daca ai statie CB ca sa poti fi permanent in legatura cu el si eventual sa te avertizeze cand franeaza.
    Evident la frana in caz de pericol nu mai e nimic de facut.

    1. In primul rand „Salut!”
      Unde ai gasit in articol cum ca eu fac recomandarea ca un sofer sa procedeze ca mine? Si mai ales unde este ilegalitatea.

      In rest ce sa zic?
      Multumesc pentru comentariu!

  4. Domnul meu , înțeleg ceea ce spuneți despre consum , dar distanța de 10 m este mult prea mica.
    La o frână bruscă a camionului nu mai aveți timp să faceți nimic. Mai mult camioanele au și frână electromagnetică și multora se aprind stopurile de frână doar aproape când se opresc.
    Este foarte riscant și foarte obositor să stai la o distanta așa mica si nici legal.
    Distanța este de 50 m.

    1. Nu va contrazic, doar ca experienta la volan ma determina sa nu fiu total de acord cu cele afirmate.
      Nu recomand nimanui sa faca ca mine, am si specificat in articol, doar ca am mentionat cum procedez in momentul cand tractez o rulota pe autostrazi si pe distante lungi.
      Pot fi multe comentarii pe aceasta tema, insa nu doresc sa le postez, fiindca intotdeauna scrisul nu va avea interpretarea corecta, ca si vorbele spuse oral.
      Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acasa
Articole
Adauga Site
Contact